Bo & Son / Bo Söderström AB

Bo & Son erbjuder personlig service inom städ, trädgård och fastighetsskötsel i Göteborg

Vanliga frågor & svar

Jag vill hyra lägenhet, hyr ni ut lägenheter, vet ni någon som hyr ut lägenheter?

Svar: Vi hänvisar alla bostadssökande till Boplats. www.boplats.se

 

Jag har en funktionsnedsättning och vill kunna anpassa min bostad, hur går jag tillväga? 

Svar: Vänd er först och främst till Bostadsanpassningen på Göteborgs Stad 031- 365 00 00. För mer info, ansökningsblanketter etc. klicka här 

 

Jag bor i bostadsrättslägenhet och vill göra en felanmälan, vem skall stå för kostnaden?

Svar: Kolla i er boendepärm/ lägenhetspärm för vad som gäller i just er förening. finns det ej någon boendepärm/lägenhetspärm, kolla gärna upp med föreningens styrelse om vad som gäller i just eran förening innan ni gör en felanmälan till oss.

 

Jag bor i en nyproducerad bostadsrättslägenhet och jag vill felanmäla fel i min lägenhet, hur går jag tillväga?

Svar: Felanmäl felet först och främst till byggherren, garantibesiktning sker efter 2 år. När det gäller fel på  vitvaror, porslin, WC, kök osv så skall ni vända er till leverantören och åberopa produktgaranti som oftast gäller 3-5 år. Kolla i er boendepärm / lägenhetspärm för mer info/ kontaktuppgifter till leverantörer. Observera att garantitiden endast gäller fel som kan härledas till när maskinen var ny.

 

Jag har tappat bort nycklar till min lägenhet / postbox. Vart kan jag beställa nya?

Svar: Nycklar till lägenhet kan i de flesta fall endast beställas av nyckelansvarig för fastigheten. Kontakta oss alt föreningens styrelse för att ta reda på vem som är nyckelansvarig.

När det gäller postboxar så får du som medlem beställa ny låscylinder, nycklar av själva postboxföretaget. Kontaktinfo sitter i regel på postboxen.

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)